onsdag, februari 15, 2006

Jag, Olle

Matlabbet är inte bara en plats för matälskare och matnördar – här finns plats för en media- och tekniknörd också. Förutom mina fredagskolumner i Dagens Industri frilansar jag för M3, Bon och några andra tidningar. Och så skriver jag min blogg Vassa eggen, såklart.

Jag har en mycket petig tunga, speciellt när det gäller espresso. Och så skriver jag lite matblogg tillsammans med Nicoletta på Folkets mat.

I fredags hade vi smyginvigning för enbart nära och kära. Jag fick det ärofulla uppdraget att skära gurk- och morotsstavar. Trots att jag är en drillad och van matlagare har jag aldrig varit så nervös i ett kök. Lisas kvittrade: "Du får skära precis som du vill, bara det blir rätt." Resultatet syns på bilderna här nedan.

Lisa och Emelia har hotat att outa mig som teknik-klant efter att jag misslyckats med att konfigurera elementet på kontoret. Det var kokhett här i tisdags. Usel på att lägga upp bilder är jag också. Håll till godo.





































































4 Comments:

Blogger Hanna said...

Jag tycker att du är jätteduktig på att lägga upp bilder. Som om du aldrig gjort något annat i hela ditt liv!

11:30 fm  
Blogger Olle Lidbom said...

Smörigt...

5:13 em  
Blogger Hanna said...

nähä! tycker du? jag tycker det var ett objektivt uttalande, grundat på iakttagande av faktiska förhållanden. OK, jag ska sluta smöra: du kunde inte tänkt på att förminska bilderna EN ANING innan du lade upp dem, så det inte tar en timme typ att bläddra igenom dem?
:)

5:51 em  
Blogger Frida said...

Snygga morotsstavar. Noterar att du nogsamt undvikit alla bilder på dig själv.

12:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se