fredag, maj 12, 2006

Livet på labbet (2)

Olle: Jag är ju amatören i labbet (mitt område är ju mer på prylar, trender och media), men det hindrar inte mej från att göra kulinariska upplevelser. Här är några fragment från april:

1) Lisa hade lax, jag hade potatis och en mango. Lisa ställde fram en massa konstiga asiatiska råvaror, utropade "åh, va gott, vi får thailändskt till lunch", gick in i biblioteket och stängde dörren med ett: "säg till när vi ska äta". Med hjälp av Google (exakt när hälls fermenterad sojaböns/chilipasta ner i en asiatisk fiskgryta? Nu vet jag.) blev det en asiatisk fiskgryta med potatis, mango och lax. Lisa var snäll och sa att den sönderkokta rätten blev god med lite mango-ketchup på.

2) Domäne Wachau Grüner Veltliner (98082) är numer nästan helt omöjlig att få tag på. Detta vita vin var utmärkt att hälsa våren välkommen med. Lisa fick en flaska av mig på sin födelsedag.

3) Jag har experimenterat med klappgröt som dessert.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevlig blogg måste jag säga. Jag tog mig friheten att lägga till er i vår länklista.

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se